fredag 8. desember 2017

Paj med ruccola och tomater

Rucola och marinerade soltorkade tomater trivs bra ihop i paj. Vispa ihop ägg, riven parmesanost, msk vatten och krm peppar i en bunke. Nagga med en gaffel och låt vila i kylen i ca 30.


En ljuvligt god paj med medelhavssmak. Tomat och ruccola paj recept, här hittar du 1Tomat och ruccola paj recept, t.

Gårdagens matiga ruccola - och tomatpaj, räcker även till mig denna kväll. Imorse hann jag inte med något blogginlägg som ni kanske observerade. Denna gång med ruccola, soltorkade tomater och fetaost. Recept paj med parmaskinka, soltorkade tomater och mozzarella.


Pajdeg 1g smör dl vetemjöl msk kallt vatten. Ruccola är ett litet salladsblad med mycket riv i. Den peppriga smaken är god i sallader, på pizza och i många maträtter.

Alla våra ruccolarecept finns här! Söker du inspiration inför middagen?


Vad sägs om en italiensk paj, med massor av smak av oliver och soltorkade tomater ? Quiche utan pajskal med ost, soltorkade tomater och bacon är ett recept på paj utan pajskal som passar fint till kräftskiva, buffé och fest. Paj fetaost och oliver recept, här hittar du 1Paj fetaost och oliver recept, t. Den här pajen åt jag förstå gången då jag sommarjobbade i köket på UPM i Jakobstad.


I köket jobbade också en annan sommarjobbare och hon frågade mig en dag. På Lisas recept kan du ta del av en massa bra recept för alla tillfällen.


Gör en smarrig paj när det är dags för fest! Tomater, broccoli och zucchini passar bra i en paj.


Du lagar den enkelt och den passar lika fint till lunch, middag eller på en picknick med vännerna. Det här är en paj med en lite magrare pajdeg. En smakrik paj med skal av fullkornsmjöl och olivolja.


Paj med skinka, broccoli och soltorkade tomater. Matig pastasallad med tomater, bönor och fetaost. Fyll det förgräddade pajskalet med spenat, fetaost och soltorkade tomater.

Jag var nästan helt säker på att jag hade skrivit om den här pajen innan men så letar jag och hittar den ingenstans. Jag har några vänner som är vegetarianer så det var anledningen till.


Köpte hem fina ljuslyktor från märket Miljögården på Bromma Blocks. Inte vilken vecka som helst dock utan gala-vecka (wiiiehooo, älska galaliv)! En god paj med härlig smak av fetaost.


Grädda mitt i ugnen i min. Fördela tomaterna över hela pajen, peppra och grädda ytterligare min. Garnera med tomater och basilika.


Den här frestande sojafärspajen med soltorkade tomater, oliver och rosmarin kommer att få alla på fall. Strö gärna över lite pepprig ruccola precis före. Salt cheesecake med ljuv smak av oliver och söta, bakade tomater.


Till den här pajen behövs ingen pajform eller förgräddning. Degen viks upp över kanterna och håller fyllningen på plats. Recept på goda minipajer med fetaost, tomat, soltorkade tomater och basilika.


Enkelt och snabbt att fixa till! Perfekt på en buffé eller på en picknick. I receptet för Vegetarisk pasta med tomat och. Grön sparrissoppa med rökt lax.


Ricottaplättar med spenat och ruccola. Rör ned ruccola och kyckling. Låt pajen vila i kylen i minuter. Skär salladen och tomaterna i grova bitar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.