onsdag 10. januar 2018

Måla glasflaskor

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Häll det då i gamla glasflaskor och måla dit fina etiketter med svart tavelfärg som du sedan kan skriva på. Gör om glasflaskor till små vaser.


Inred med vackra glasflaskor. Målade vaser Använd tomglas eller flaskor med snäpplock, kronor styck, Granit.

Se till att flaskorna är rena och. Samla ihop några glasflaskor och fram med vattenfärgerna, sätt igång och måla snygga bilder på flaskorna, det blir jättesnyggt.


En del var vackert turkos skimrande, men en del hade förlorat sin lyster så dessa passade jag på att måla om med lite chalk paint. I filmen målar de med svart griffeltavel-färg som man kan skriva med vit krita på. Denna pin hittades av Malin.


Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest. Glasflaskor 7st, ml grön med mm gänga.

Att byta klinkergolv kan vara dyrt. Här tipsar jag om hur du kan måla på klinkers för att få ett tåligt och hållbart resultat. Har du tröttnat på din gamla köksservis? Här visar jag hur du med hjälp av porslinsfärg kan måla på glas och porslin.


Annars kan resultatet bli att du målar ett lock av färg över fukt och smuts. Måla glasflaskor – DIY-tips. Med porslinspenna eller färg kan man måla till lite text osv som bränns för sig efter, man kan ju ta den enkla vägen och bara klistra på stickers också. Lär dig att måla med akrylfärg.


Vi går igenom processen steg för steg för hur du målar ett stilleben i akryl. Verktyg du behöver för att måla med akrylfärg. Skapa vackert julpyssel med glasflaskor. Använd gamla vinflaskor kreativt för att sätta personlig prägel på julpyntet.


Visa fler idéer om Pyssel vinflaskor, Burkar och Dekoration. Med sprayfärg kan man göra så mycket mer än graffiti. Vi har många kunder som kommer in och frågar om man kan måla möbler.


Jag svarar ofta att jag har målat.

Du kommer inte att kunna dricka ur dem, naturligtvis. Håller på att måla mina stolar klarrött, glansiga.


Tyvärr så får jag ränder från penslarna och jag skulle vilja att de ser mer "doppade ut" än målade. Förvandla gamla flaskor eller hitta nytillverkade och måla dem i en vacker grön nyans. Den limegröna färgen har vi fått fram genom att blanda grön och gul. Nu har jag målat bänkskivan i annan vit nyans.


Typer av Gamla glasflaskor De vackra farger, former. Adventsljus av glasflaskor. Den sötaste lilla adventsljusstake gör du av små glasflaskor som säljs i 4-pack. Att använda sifferpärlorna till numreringen av.


Av gamla glasburkar och glasflaskor kan man göra många vackra prydnadsaker. Ett pyssel som alla kan vara med på.


Man brukar ju säga att livet är en målarduk och du väljer vilka färger du vill måla med. Här har du chansen att att välja inte bara färger utan även.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.