tirsdag 6. mars 2018

Avgaspasta biltema

Avgaspasta biltema

Man tar idet då det är fuktigt och verkar vara ett. Hitta rätt reservdelar till din bil. Kan någon länka avgaspasta på biltema ? Biltema -katalogen Bläddra här Om Biltema.


Har precis monterat ett 5" halvsats avgassystem från Maptun (Simons) med rikligt med avgaspasta på utsidan av det inre röret i anslutningarna. Förhindrar fastbränning och fastrostning mellan metalldelar på grund av extrema temperaturer. Vi hade problem innan vår besiktning me avgasröret hade flera hål och vi försökte laga det med avgaspasta. När jag fixade mina avgasläckage så använde jag både lagningspasta och monteringspasta köpt från biltema.


Du behöver inte göra allt själv. Att montera in nya avgasrör universal är inte det lättaste om du inte vet hur man ska göra. RIP Tubbis, våran bästa vän och garagehund.


Slutsatser: Det funkar med vanlig biltema avgaspasta istället för packningar mellan turbo topp och grenrör. Sedan körde jag på en burk avgaspasta från biltema också. På med bandage ovanpå detta.


Tänkte det är väl bara och "klägga" på rejält. Ni tror alltså att det funkar med biltemas högtemps silikon? Var min fundering först med men som sagt den röda tål upp till 3grader kortvarigt och den svarta. Använd bara avgaspasta, funkar hur bra som helst, även mellan turbon och avgasflänsen där.


Personligen ratar jag biltemas avgassystem helt efter de senaste skitavgassakerna ja köpt där! Snålgubben som hade båten innan mig hade lagat avgaskröken med bandage och avgaspasta och det hade hållit i flera. Går i tankarna att slänga på biltemas slip on.


Avgaspasta biltema

Mest av utseende-skäl samt att jag är trött på att låta som en Yamaha Aerox när jag kommer med min SMC. Om det är en fläkt till en ässja, så skulle jag föreslå vanligt karosserikitt, (finns på biltema ). Det finns ju sån här avgaspasta eller avgaskitt. Lin eller ngn slags avgaspasta ? Jag köper aldrig färdiga packningar numera.


Katalysatorn måste du byta, men grenröret kanske går att fixa med avgaspasta. Funderar på att ett par sådana skulle följa med i bagaget som. Jag ska byta bakre delen av ett avgassystem på en bil som har YD (YtterDiameter) 55mm på den rörstos som kommer framifrån dieselmotorns partikelfilter. Hej, Jag upptäckte att min bakre lambdasond hängde under bilen.


Det verka som gängorna var kassa så den går inte få fast riktigt, så jag tog avgaspasta och. Använd specifik avgaspasta istället, den klarar det utan problem.


Jodå det finns att köpa på Mekonomen, biltema etc. Antingen så har du hål på nåt rör så att du. Provkör och se till att systemet inte slår i några delar i chassit.


Katten va varmt hehe:) Har varit på biltema o köpt mycket avgaspasta så nu ska det väl bli tätt. Författare Ämne: Vad gör man åt eländet?


Avgaspasta biltema

Fast " avgaspasta " är ju medel mot läckor på heta delar. Besiktningen nalkas och just då tyckte min ljuddämpare på min 413w att det var dax att explodera. Det hemmapåsvetsade skal runt den gamla dämparen.


Har nya mufflers med öppning mm och hojen har mm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.