fredag 14. desember 2018

Fiskpinnar med potatismos

Gör fiskpinnarna till lyxmat med krämigt potatismos och hemgjord remouladsås! Kallt har det varit ute idag. Brrrr… Men solen har lyst från klarblå himmel – och bara det gör ju att man blir extra glad. Och vi har fortfarande besök från.


Vänd fisken först i mjöl, sedan i uppvispat ägg och till sist i ströbröd blandat med lite salt och vitpeppar. Anna Skipper recept på nyttiga fiskpinnar med potatismos är beräknat till fyra personer.


Det finns hur många sätt att servera fiskpinnar på som helst. Här kommer några förslag: Klassiskt är att servera med potatismos eller. Beställ idag och få leverans redan imorgon.


Egna fiskpinnar med en dipp på äpple, créme fraiche och smörfräst curry som du serverar tillsammans med råkostsallad och kokt potatis. Lättast att skära om fisken är lite. Halvtina fiskpaketet på en tallrik i kylen, ca timmar.


Av ett fruset fiskblock gör jag mina egna fiskpinnar. Inga fiskpinnar utan potatismos till! Det håller säkert många svenskar med om. Potatismoset är en anrättning som ”hör till” vissa av våra klassiska svenska.


Krispiga fiskpinnar är en klassiker på middagsbordet som är lätt att älska. Frionor sej och fiskpinnar har. Fram med bagarmössan och jäs bullarna ordentligt så är du snart. Serveras till potatismos eller kokt potatis.


Jag ska snart börja med middag. Så gör vi också, ibland även med tunnbröd med potatismos som en tunnbrödrulle fast med fisk men vi kör också med fiskpinnar i korvbröd.


Hemmagjorda fiskpinnar med potatismos och kall dillsås😍 en portion kärlek serverad på tallrik! När fiskpinnar med potatismos lagas från grunden blir rätten hur god som helst.


Recept på nyttiga fiskpinnar. Fiskpinnar av torsk 18-pack från Findus. Lättlagade egna nyttiga fiskpinnar med riktig fisk i. Har en diskution med min sambo om vad folk egentligen äter ihop med fiskpinnar. Han är uppvuxen med potatismos och jag själv med potatis.


Riktigt hemmagjort potatismos är svårslaget, moset passar till de flesta rätter till exempel korv, köttbullar och fiskpinnar, moset brukar ofta ätas. Detta är rena rama lyxmaten från tiden man gick i skolan.


Fiskpinnar med potatismos

Den absoluta höjdpunkten när panerad fisk, potatismos, kall dillsås och ärtor stod på menyn. Laktosfritt från Norrland. Både för dig och hela vårt älskade Norrland.


Gör hemmagjorda fiskpinnar med ägg- och bönsallad så vet du vad de innehåller. Med pankoströbröd får du krispiga och läckra fiskpinnar. Medan potatisen kokade förberedde jag fiskpinnarna.


När jag blev äldre såg jag ett program på tv. Därefter vispade jag moset och till sist stekte jag ”pinnarna”. Hemgjorda fiskpinnar är både nyttigare och godare än matindustrins variant. Till fiskpinnar serveras ofta potatis eller potatismos och eventuellt citron eller någon sås.


De flesta människor älskar potatismos. Men det är en konst att göra det gott och bra. Här får du alla tips du behöver för att lyckas med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.