tirsdag 4. desember 2018

Gamla äppellådor

Vintage äppellådor som passar hem med lantlig, shabby chic stil! Vi har nu Äppellådor till salu. Otroligt coola att plantera i, ha inomhus som förvaring eller bara som inredningsdetalj.


Gamla, unika äppellådor i trä som kan användas till förvaring av allt mellan himmel och jord! Det mesta är tillsnickrat och byggta av gamla loppisfynd.

Allt är hos min Petras nya butik där vi har skapat en mysig stämning med gamla äppellådor, gamla. Gamla äppellådor i trä har blivit populära i inrednings­sammanhang och de kan användas på många olika sätt. Skriv en kommentar mejla oss så lägger vi ut den.


Jag tyckte er sida var sjyst med annorlunda möbler men bildkvalitén var lite sådär. Jag gillar när inredning är enkel och kravlös och jag föredrar också de där speciella lite udda detaljerna.


Inredning ska ju vara något som är kul och. Fint bruksskick, ej nytillverkade. Nu har vi ett gäng äppellådor till salu!

Jag håller me gamla äppellådor är urmysiga! Fina gamla trälådor med tryck. Nu ska jag bara vinna den gamla kartboken på Tradera. Dagligen fick jag frågan från kunder om vart man kan få tag på "riktiga" äppellådor.


Den består av två äppellådor och några brädor. När Far sålde huset med tillhörande äppelodling så sparade jag ett antal lådor. Lee återanvänder en gamla äppellådor och bygger en spjälgardin till toalettfönstret av dem. Varför inte använda dem till pappersåtervinningen?


En gammal tavelram med belysning, gamla äppellådor och ett skåp blir ett annorlunda badrum! Bygg Vi i Villas fina äppellåda. Sök bland pågående auktioner hos hundratals auktionshus.


Barnebys samlar alla auktioner på ett ställe. Antikviteter, möbler, konst, design. I hyllan har vi blandat in ett par gamla äppellådor. Lulu Carter visar hur man kan göra ett coolt soffbord av fyra enkla äppellådor, lite bets och fyra hjul.


Skruva upp gamla äppellådor eller plankor som hyllor eller hitta nya användningsområden för överblivna prylar du hittar i hemmet.

Bara fantasin sätter gränser! Ställ på golvet och fyll med gamla vinylskivor eller vänd på äppellådan och använd som skohylla. Eftersom gamla äppellådor inte är så lätta att få tag i så gjorde jag ett par nya. Hade en bräda 22x1hemma, som jag klöv på.


Placera växter i gamla äppellådor eller planteringssäckar så att du enkelt kan möbler om bland dina krukor och växter efter smak och säsong. I trädgården i vårt förra hus hade vi massvis med äpplen. Som vi samlade in i äppellådor och gjorde must av på hösten.


Nattduksborden i sovrummet på ovanvåningen har Doreen och Henrik snickrat ihop av gamla äppellådor som de ”antikbehandlat” med en blandning av rostig spik. Här använder hon gamla äppellådor som vägghyllor.


Martin bygger en snygg blomlåda med nästan inga verktyg alls! Så här enkelt bygger du en egen! För ett tag sedan så köpte vi ett gäng gamla äppellådor för att skapa en egen liten köksträdgård. Samma dag fann jag förodlade.


Ett exempel är två gamla äppellådor som vi har gjort om till sängbord. Jag vet att jag har skrivit och tipsat om det tidigare, men det tåls att tas upp igen:).


Mina böcker är placerade i gamla äppellådor som står på golvet. Ett tips är att sätta pocketböcker med ryggen inåt och bladen ut. Enklare är det att stapla gamla äppellådor på höjden. Denna vackra bild är från Anettes hus.


Husprojekt Drömhus: Gamla Äppellådor i massor! I den lllla pergolan under vinrankorna behövde vi ett litet bord att sätta kaffekoppen eller vinglaset på.


Vi tog helt sonika två gamla äppellådor och travade. Kommande: Riva innertak, byta ut köksskåpen på väggen mot öppna gamla äppellådor, byta golv, nytt ytskikt väggar, ny vask-blandare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.