mandag 18. februar 2019

Måla träbåt invändigt

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Kan någon hjälpa mig att svara på dessa frågor? Jag har en jofa winth 4tänkte måla den invändigt. Hur mycket jobb är det med träbåt egentligen ? Däremot oljades båten invändigt med rå linolja vart eller vart annat år.


Kom gärna med tips och trix på hur man ska måla båten.

Därför brukar man måla med linoljefärg i tunna skikt om man nu vill måla invändigt. Måla om båten invändigt Hej. Har köpt en båt (crescent 395) för en tid sedan som ser för taskig ut! Tänkte att jag med enkla medel ska försöka få den.


Sprickorna vet jag hur jag ska lösa för att få det bra men det är att måla den invändigt jag är osäker på. Färgen i båten är orginal vad jag kan se. Så sköter du om din träbåt.


Under vattenlinjen, invändigt och utvändigt.

Det var gissningsvis lika mycket mohair i den målade ytan som kvar i rollern. Visst kunde man tvättat rollern först, men vem har tid och ork med sånt? Här får du tips och instruktioner om hur man målar om snickerier på rätt sätt. Inuti båten är det inga problem att måla.


Högtryckstvättning invändigt är effektivt när man vill ha bort. TÄCKNING En träbåt bör ha en. Det är målat för många år sen med någon rödliknande färg.


Ta den årliga målningen av din träbåt i följande steg. Olja invändigt med rå linolja o sluta med kokt linolja. Skall måla källarväggar invändigt.


Det är betongväggar klädda med träullitskivor som är putsade. Vilken färg skall användas på putsen? Att äga en träbåt är något som många drömmer om. Trädetaljer kan variera i omfattning och utförande beroende på storlek och användningsområde av en träbåt eller ett träskepp.


Drift och underhåll – generellt. Fönster måste vi måla om vare sig vi vill eller inte. Det kan vara lite pillrigt.

Med Vi i Villas målarexpert Ken Kennards proffstip. Invändiga förstärkningar i skrov och däck samt eventuell motorbädd lamineras in. Varefter övrig inredning monteras samt övriga.


Den allra viktigaste orsaken till att underhålla en träbåt är. Kontrollera fuktnivån i gammalt trä under vattenlinjen innan du målar över.


Vi har precis införskaffat oss ett begagnat Tranesläp -93. Idag är plyfaskivorna bruna invändigt, vi skulle vilja måla dem vita. Jag ska måla nya träfönster. Vad räknas som invändigt resp.


Meningen är att jag ska måla stallet invändigt med start juni då en himla massa nya inackorderingar kommer att dyka upp i början av juli så jag vill ha. Genom att isolera den gamla tegelväggen invändigt med lättbetongblock får du hela fyra fördelar.


Fernissa eller måla aldrig bara en gång.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.