torsdag 11. juni 2020

Tickande ventiler kall motor

Komplett sortiment av rör och rördelar för VVS-projektet. Fynda och beställ redan nu! Reservdelar och tillbehör till mope snöskoter, ATV, scooter, gräsklippare och släpvagn.


Filtrera reservdelar efter just din modell. Stort sortiment med eget lager.

Har haft samma problem, eller rättare sagt har. Har inte lagt ner någon tid för att åtgärda detta än. Min låter dock bara när den är kall.


Du kan förlora liiite effekt på tickande ventiler. Anmäl till moderator Loggat toyboy. Ventilerna justeras vid helt kall motor, använd bladmått. Ett annat tickande kan vara dina.


Sv: Tickande ventiler Ragge, du talade inte om vad det är för bil och vilken motor.

Jag vet att Renault har en del motorer med VVT-drev som är kitsliga på vilken. Tickar motorn länge när den är kall, byt till en tunnare olja.


Vad det gäller tickande ventiler så finns det många orsaker och många botemedel. När jag lyssnade på motorn så hördes ett snabbt tickande ljud. Jag antar att detta kommer från ventilerna som.


Har din motor oljeläckage eller tickande ventiler ? Det är mer som ett tickande ljud kanske de tio första sekunderna när man startat bilen sen. Jadå att det ska va så att det tickar när motorn är kall. Det är som ett ventil tickande men från baksifan motorn. Har en vd5-som tickar när den blir varm,när den är kall så är den.


Om ventil sätena frästes för mycket så stack ventilen upp för mycket i tryckaren som inte fick plats och motorn stannade. Vad använder ni för olja som har tickande motorer ? Kalla det gärna häxkonster men det funkade kanon på min motor. Ljudet kan jämföras med hur en gammal kall dieselmotor låter. Bilar som är tickande bomber, där det bara är en tidsfråga innan motorn eller något annat dyrt.


När jag startar min bil kall så hör jag ett tickand ljud ganska tydligt, när den har gått ca min på tomgång så försvinner det, kan det vara ventilerna som.

Jag är ingen motorkännare men jag tycker jag hör ett tickande ljud när motorn. Men jag börjar med att kolla ventilglapp eller vad man ska kalla det och. Sedan släpps skruven tills ventilen tickar.


Har ett litet tickande på nån ventil som jag inte tycker om. Invändig motortvätt inför oljebyte tar bort oljud som tickande ventiler. JLM Engine Oil Flush Pro rengör motorn invändigt från slam, koks och sludge. Efter oljebytet uppkom ett ganska kraftigt tickande ljud från motorn.


Finns det inte ett visst samband mellan viskositet och ventil. Måste ju vara ventilerna (?) men om när den blir varm slutar den ticka. Wynns mot tickande ventiler.


Det är oftast smuts och oljeavlagringar som orsakar tickande ljud och ventilknack i motorn. If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. Tar bort oljud från tickande ventiler.


Ger snabb responstid vid kalla temperaturer. Motor, växellåda, bromsar. Stora ventilspel ger missljud och ventilen får fritt fall på sätet när motorn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.