torsdag 30. juli 2020

Spik i foten synonym

Jag har just förklarat för engelska vänner att i Sverige är spik i foten en skada med. Föreslå en synonym eller ett motsatsord till hästskospik. Bygg din personliga ordlista.


Spara ord och öva dem senare. Hasseåtage - På jobbet - Duration: 3:55.

Spik i Foten AB är ett mindre aktiebolag med anställda. Senaste räkenskapsåret gjordes en förlust på 1TKR. Spiken gick igenom skorna och in i foten 1-cm. Bör jag ta stelkrampspruta?


Min son trampade på ett spik igår den gick in långt upp i foten, inget rostigt utan ett nyare. Men trots ruskigheten är den alldeles sann, man bar sig så dumt åt när man.


The Svenska Ord Story direkt i din mobil, surfplatta eller webbläsare - inga nedladdningar behövs.

Brett sortiment av spik, skruv och beslag. Mer information om spikar. Synonyms for spike at Thesaurus. Spik i foten är inte enda anledningen till varför du bör använda skyddsskor?


Find descriptive alternatives for spike. Nervskideinflammation med ”trampa på spik ”-känsla. Hasse Alfredson blir utnämnd till Sveriges roligaste man.


En fastnade i bilköer och en annan i tunnelbanetåget. Vi har totalt synonymer till spik, men tyvärr inte några antonymer. Små sår och fattiga föräldrar ska man inte förakta.


Nu skall jag berätta en ruskig historia om en spik i foten. En sida om Djävulens spik. Så här ser foten ut efter en dag. Lika svullet på andra sidan också.


Nu intar jag soffan för resten av kvällen med foten i högläge.

Alla ord är sorterade i bokstavsordning. Jag fruktade att jag var tvångsinskriven i haltarnas stora armé när den rostiga spiken snabbt och lätt trängde genom gummisulan och.


Bryggd av Electric Nurse i Sverige. Oftast kan det vara svårt att hitta synonymer. Nej då ingen spik i foten men väl en bruten lilltå! Ont som attans och ett avbräck som jag inte vill veta av.


Första gången någonsin som jag bryter något ben. Mjllbys Tobias Grahn har skadat foten efter att ha trampat p en spik. Fotbollsstjrnan Tobias Grahn skulle hjlpa sin pappa att snickra.


Det där gick ju inte som tänkt var den första tanken som infann sig där jag stod bredvid cykeln i. Det slutade inte bttre n att. Jämfört med franska revolutionen ska du vara glad att du bara fick en spik i foten. Humor man aldrig tröttnar på.


Tjena,, trampade på en rostig spik idag det gjorde ont. Kan inte säga hur långt in spiken gick. Foten är lite svullen och gör ont, kan knappt gå. Slå huvudet på spiken betyder att säga något träffande, precist och riktigt.


Handsmidda spikar från Häringe socken, Södermanland. Jaja, jag sov ju så jag drog väl bara åt mig foten och somnade om, men samma sak hände sen frampå morgontimmarna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.