torsdag 17. september 2020

Världens godaste romsås

Den var till och med ännu. Jättegod romsås att ha till laxen!


Världens godaste romsås

Provade till den varmrökta laxen och det var väldigt gott ! Nästa gång ska jag finhacka avokado och ha i! Serverad med en kall romsås (cremefraiche, majonäs, riven rödlök, dill samt romkorn). Passar perfekt till fisk och skaldjur.


Det här receptet ger cirka dl romsås. Jag testade din goda paj och skrev och länkade till din blogg. Superenkelt och gott recept på Laxfilé med romsås och kokt potatis.


Världens godaste romsås

Sugarsnaps är också gott till. En enkel och fräsch romsås. Bli medlem på Mitt Kök helt gratis. Spara obegränsat antal recept.


Ikväll var det dags att göra Mammas laxpaj, det är den godaste pajen jag vet! Jag har lchfiariserat den förstås med pajdegen och mer grädde istället för. Jag tänker dela med mig av ett heligt recept.


Nämligen receptet på världens godaste morotskaka. Såhär efter storhelgerna kan det vara gott att bryta av med något helt annat än julmat.


Matbloggaren Madeléne Hansson bjuder på vad hon anser vara världens godaste torskryggsrecept. Det är grymt gott, tipsar hon. Torskrygg med bacon och gräslök. Läcker rödvinssås eller en smörig bearnaise.


Världens godaste romsås

Här är din ultimata såsguide. Har ni inte prövat denna innan så gör det snarast. Vi har nog världens finaste köksfönster. Rätten som toppade listan var curryrätten massaman från Thailand.


Vid lunchtid var det matgäster som avnjöt lax med romsås och potatis. Sedan avslutades måltiden med världens godaste rabarberpaj. Världens godaste Kladdkakstårta! Jag vågar nästan lova att detta är världens godaste.


Här kommer ett tips på en god. Närmare 2personer besökte Sune. Här lagas det spännande vegetariska rätter från världens alla hörn. Det handlar förstås om världens största fågel, strutsen.


Romsås (fet) dl crème fraîche. Blanda crème fraiche och majonnäs. Tillsätt salt och röd stenbitsrom. Recept på god och enkel romsås.


En kall romsås är ett måste till många recept med fisk! Detta recept är okomplicerat och riktigt gott, prova själv! Om någon skulle fråga mig vilken ost som är den allra godaste, skulle det i vanliga fall vara väldigt svårt att ge ett svar.


Det finns ju så många fantastiska. Bjud på till kaffet eller som dessert. Jonas Cramby listar världens godaste varmkorvar. Jo, det finns en sån dag – det är som Alla hjärtans dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.