mandag 25. desember 2017

Annorlunda korv stroganoff

Strimla korven och bryn den i lite smör. Ta upp den och fräs hackad lök, strimlad purjo, pressad vitlök och champinjoner. Stroganoff med korv och grädde.


Koka riset enligt anvisning på förpackningen. Fräs korven i oljan i en kastrull ca minuter.

Tillsätt lök och fräs ytterligare någon minut. Här är ett recept från Vår kokbok. Kan säga att mina aktiviteter här hemma idag var mycket bra att avreagera sig på - städning! Som terapi för själen och kroppen!


Sen fick jag ligga och vila i 1. Annorlunda korvstroganoff med blomkål. Servera stroganoffen med ris och sallad. Het, mexikansk eller örtig?

Vilken blir din nya favorit? Korv stroganoff på falukorv, lök, tomatpuré och grädde är perfekt vardagsmat som är enkelt och går snabbt att laga.


En riktig klassiker är den goda biff stroganoffen som passar såväl till vardag som till fest. Det går att göra på få ingredienser och. I kylskåpet hade jag en bit falukorv som det var dags att göra någonting av. Själv var jag sugen på korv stroganoff men eftersom det inte är sonens.


Gör en lite annorlunda burgare med stekt falukorv i mitten. En klassisk korv stroganoff eller falukorv i ugn gör sällan någon besviken.


Recept på korv stroganoff, klassisk husmanskost med falukorv. God och enkel mat som går snabbt att tillaga! Till denna smaskiga rätt serveras råris med gröna ärtor, riktigt gott! Här hittar du receptet, smaklig måltid!


Gratänger, Husmanskost, Korv. Fyll en ugnsform med skivad korv. Jag tar gärna korv stroganoff om det finns på lunchmenyn, men jag är alltid orolig för korven. Testade denna igår och det blev väldigt gott.


Perfekt måltid de dagar då vi har kort om tid.

Krämig korvstroganoff är mat man minns från barndomen. Korv, grädde och tomatpuré blir en supergod gryta att äta med matvete eller ris. Att laga korv går fort som blixten. Stek den i ugnen eller gör en god korvgryta för en middag som hela familjen kommer att uppskatta.


Klassisk husmanskost med twist. Idag har jag grillat korv på ett annorlunda sätt! Tipsa om nyheter, böcker, filmer. Det blir nog inte gott, då det blir elektrolys i korven.


Skär korven i smala strimlor och finhacka löken. För mig och maken en litet annorlunda rätt som Det bästa pasta jag har gjort. Skär det i strimlor likt till vanlig korv stroganoff.


Lite annorlunda kakor till julbaket, lucia. En annorlunda stroganoff Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Blanda i korv och purjolök.


Skär ner korven, och fräs den genomvarm. Pressa ner vitlöksklyftan och vänd ner tomatpure och ev sambal oelek. Gräddig köttfärssås och smörkokt vitkål. Stek löken i stekpannan utan att den får färg, lägg i den strimlade.


Det här är min barndoms korv stroganoff. Som jag mins det var det alltid slantade hot dogs i och mamma gjorde den i sin svarta gjutjärnsgryta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.