onsdag 26. september 2018

Hemmagjord vitlökssås kebab

Två sorters hemmagjorda kebabsåser. Vitlök- och tomatsås, lika goda som de man får i sitt favorit kebabställe. En kebabtallrik sitter ju aldrig fel och ibland när suget slår till så vill man kanske göra en snabb hemgjord kebab som går fort.


Vegetarisk kebab med Tzayspett samt vitlökssås, chilisås, tomat, salla gurka och rödlök. Sevans spännande Shawarmakrydda, utan socker eller onödiga tillsatser, ger kebaben en otroligt härlig smak. Blanda samman samtliga ingredienser. Härlig sås med vitlök och honung som passar till mycket!


Hemmagjord kebabsås som smakar precis som på pizzerian. Går snabbt att göra och kan användas till både kebab, pizzor och sallader. God kall vitlökssås som är enkel att göra.


Använde vitlöksåsen i kväll till hemmagjord kebabpizza. När jag var liten och blev bjuden på hemmagjord kebab så var köttfärsen bara utkavlad tunt mellan. Jag har recept på världens godaste vitlökssås ! Inget fuffens - den här kebaben innehåller äkta råvaror. Enkelt att karva upp och frysa in bitarna.


Som skåning vet jag att den kebab som serveras på haken här i Stockholm bara är en skugga av den kebab som man. Denna lördag har nästan hela dagen bestått av matlagning till och från, jag har nämligen gjort hemmagjord kebab och det tog sin lilla tid. Denna vitlöksås passar till väldigt många olika rätter, passar nästan till allt.


Precis så där gör jag min specialare när jag gör vitlökssås och alla vill veta hur jag gör 😊 Ibland tillsätter jag lite torkad. Att göra hemgjord kebab är inte svårt, och det blir otroligt gott, testa det istället för att köpa den där frysta i frysdisken. Om du vill ha en rinnig sås, späder du den med lite vatten.


Jag ska erkänna något - jag är våldsamt förtjust i kebab i brö kebabsalla kebabtallrik ja det mesta i kebabform och jag gör dem inte själv. Rostad vitlökssås med mascarpone och lime Evelinas kök. Recept på kebabsallad med hemmagjord kebabsås. Ska, Snacks, Matrecept, Hälsosamma Recept, Kycklingrecept.


Syrliga toner från matyoghurten som blandas med den kraftiga. Mosa skalad vitlök i salt så blir det enkelt att blanda ner i yoghurten. Det ÄR inte bättre att köpa Järvsö kebabs svindyra, paketerade, slamsor.


Vart kan man köpa vitlökssåsen som man brukar få på pizzerior och kebabhak? Kebab med ört- och vitlökssås. Så in i bängens gott de blev, å inte ett dugg svårt!


Brukar även finnas så man kan. Och efter mitt senaste kebabinlägg så är nog många av mina. Såsen blev en vitlökssås. Bara finskuret kött och kryddor – inga konstigheter.


Idag var jag sugen på något lite mer kryddstarkt så det blev hemmagjord kycklingkebab! Det ultimata receptet på hemgjord kebab. Som rubriken lyder gjorde vi hemmagjorda pommes frites idag. Vitlökssås : 1–vitlöksklyftor, finriven eller.


Det är sååå gott och mycket godare än färdiga man kan köpa och fritera själv. Nåt gott att äta till söndagsmiddag är ju kebab.


Så här kommer tips på en god dressing som smakar som den man köper på pizzerior. Snabbt och enkelt recept på en smarrig kebabsås.


Ta steget och gör en smaskig kebabsås, servera den kall med grillat, kebab. Gyros - grekisk kebab på fläskkarr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.