fredag 8. februar 2019

Gjuta bordsskiva

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong. Betong är ett relativt billigt material och rätt.


Väldigt osäker ifall detta är rätt subforum. Jag är i startgroparna att gjuta en bordsskiva i betong. Har hittat en instruktion jag tänkte.

Innan du börjar: bestäm dig för hur ditt betongbord ska se ut. Ska det vara helgjutet eller vill du hellre gjuta en betongskiva och ställa det på ett par. Ta del av vår stora guide och beställ.


Gjut en bordsskiva av betong. Nu är det dags att börja gjuta. Lägg formen på ett stabilt underlag där den kan ligga i fyra dagar. Måtten på skivan kommer vara.


Jag har ett par frågor angående tillvägagångssättet.

Funderar du på att gjuta en bänkskiva i betong till köket? Eller kanske gjuta bordsskiva eller säte till pall? Du kommer inte att ångra dig! Ernst Kirchsteiger gjöt en bänkskiva till det nya köket och här visar han hur du gör.


Att gjuta själv i betong börjar bli populärt. Denna gör det själv-beskrivning kan även användas för att gjuta en vacker bordsskiva. Här hittar du gör det själv-beskrivningen. Redan förra året bestämde jag att jag skulle gjuta en rund bordskiva av betong till trädgårdsbord.


Men vad skulle jag ha som form? Ett material som jag är väldigt förtjust i är betong.


Jag gillar främst den råa och industriella känslan som betongen ger och det gör sig allra bäst i. Till slut bestämde jag mig för att gjuta in ett par bultar i. Dan fortsätter att gjuta bordsur och denna vecka gjuter vi med slipdammet som jag skrev om i inlägget för någon vecka sedan. Stilren bänkskiva Vad inspirerar dig?


Vi har samlat användarbeskrivningar där vi visar olika sätt att gjuta med olika metoder och olika material. Där får du utförliga beskrivningar om hur det går. Vanliga användningsområden är.


Resin för både gjutning och coating.

Vill du skapa ett eget runt betongbord? Här följer tips om hur man kan tillverka sin egen gjutform och vad man bör tänka på innan själva gjutningen. Gjuta en bordsskiva i betong.


Inte så illa för att vara första. StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från.


Här har vi samlat tips och trix på hur man enkelt och smart gjuter i betong. Vi delar gärna med oss av våra kunskaper om att gjuta i betong. Du hittar beskrivning och gör det själv instruktioner med förklarande fotografier som visar. Som bordsskiva har jag gjutit en tre centimeter tjock.


Jag antydde i mitt förra blogginlägg att jag höll på att göra en bordsskiva i betong till det gamla symaskinsunderrede som jag redan hade. Våra köksbänkskivor gjuts i unika formar för varje beställning.


De tillverkas helt och hållet efter dina mått och önskemål och det finns många olika sätt. De bord som har stenskivor brukar oftast vara utformade så att stenskivan ligger i en ram. Därför är det väldigt enkelt att beställa en ny bordsskiva av oss. Tant Gräddelin 3views.


Bänkskivorna är gjutna i armerad reparationsbetong och gjuts efter kundens önskemål, i olika mått, färger och former.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.