mandag 31. august 2020

Supergod köttfärssås

Köttfärssås och spaghetti är en middagsfavorit som alla älskar. Här är Jennie Walldéns och Tommy Myllymäkis enkla recept på godaste vardagsmaten.


En supergod klassisk köttfärssås med extra mycket smak blir veckans middagstips. Riktigt god och lättlagad köttfärssås, tack för receptet!


Det som förvånar mig så till den milda grad är att, folk läser ett recept, sätter sig vid datorn.

La upp bild på min hemmagjorda ” köttfärssås ” med spagetti, eller man kanske ska säga linsfärssås med spagetti? Den blev i alla fall sååå himla god och. Både jag och barnen älskade den. Om du går in på Heinz facebooksida så kan du just nu tävla med din köttfärssås om en weekend i Bologna.


Här får ni ett recept på en smakrik, supergod köttfärssås ! Krämig och lyxig köttfärssås med grädde, svamp, senap och chilisås samt annat gott i. En smakrikare köttfärssås som känns lyxig och lite festligare men.

Ni frågade om receptet på världens bästa köttfärssås. Vilket underbart fredagsväder, solen strålar från klarblå himmel! Jag gjorde en så gryyyyymt god köttfärssås i går så den måste genast. Kolla in de här härliga recepten.


Klassisk köttfärssås med lök och krossade tomater. Gott, snabbt och enkelt med detta recept. Servera gärna med spaghetti. Lättlaga supergod köttfärssås – en vardagsrätt som alltid är uppskattad av både stora och så.


Smaka av kryddningen och tillsätt mer eller mindre kryddor. Gårdagens middag som Philip lagade ser ni ovan. Supergod köttfärssås gjord på ekologisk köttfärs.


Jag åt ned shiratakinudlar som innehåller endast gram. God köttfärssås - Ange - Recept Det är en enkel och gott recept. Se inköpslista samt ingrediensernas pris.


Mitt recept på köttfärssås blev ett populärt inlägg och glädjande nog har jag fått massa tips även från er läsare om hur man gör en bra köttfärssås.

Snabblagad och supergod köttfärssås. Lite annorlunda kryddning än vad man är van vid. Man kan variera kryddningen efter sin egen smak. Den är verkligen supergod, hela familjen satte massa plus!


En krämig pastagratäng med mycket ostsås och en läcker köttfärssås. Japp, mycket ostsås ska det vara, inte en torr och tråkig gratäng.


Gör så här Börja med att skölja av och tärna din paprika i bitar och hacka svampen. Bara att smaka av med grillkryddan tills man är nöjd! La till lite kryddpeppar och lite mer chilisås. Som nyårslöfte har jag lovat mig själv att börja äta mer vegetariskt.


Det är bättre både för miljön så väl som för kroppen. Zoodles är ett riktigt gott och nyttigt alternativ till pasta, oavsett om du lagar köttfärssås eller carbonara. Ikväll stod det spaghetti med köttfärssås på middagsmenyn.


Det finns nog ingen som lagar likadan. Svenskarnas favoriträtt med rötter i Bologna i Italien – en vardagshjälte i oändligt många skepnader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.